I går kom Ryvingen endelig på plass på bøya utenfor Dronningen igjen.
Da vi kom frem pÃ¥ Isegran sÃ¥ Ryvingen lÃ¥ Ryvingen ved siden av Urda – noe som fikk henne til Ã¥ se ganske smÃ¥ ut. Vi deltok i fellesgrilling og lÃ¥ oss tidlig for Ã¥ være klar for turen neste dagen.
Vi startet turen pÃ¥ søndagsmorgen klokken kvart over fem. Siden vi lÃ¥ inne i havnet til Isegran var det litt spennede Ã¥ komme ut av havna. Glomma hadde mye vann og enda mer strømning en vanlig. Alt gikk bra, og vi kom oss fint ut pÃ¥ elven. Ut pÃ¥ glomma var det godt Ã¥ se at det var flom – det var massevis med kvister og andre ting som vannet hadde revet med seg – til og med en fotball var Ã¥ se. Stakene hadde ogsÃ¥ litt Ã¥ slite med.
Motoren gikk som en drøm pÃ¥ 1800 omdreininger og vi gjorde god fart mot Oslo. Været spilte dessverre bare delvis pÃ¥ laget – vi hadde blÃ¥ himmel men motvind slik at vi ga fort opp tanken om Ã¥ kunne seile noe.
Etter en stund kom vi frem på Drøbak og nytet utsiken på festningen der.
Kort tid etterpÃ¥ møtet vi en litt spesiell fartøy pÃ¥ fjorden – en ubÃ¥t.
Første stopp i Oslo ble pÃ¥ Lindøya for Ã¥ fylle diesel – det ble dagens sjokk for meg. Aldri før har jeg fylt med disel pÃ¥ noe…
EtterpÃ¥ kom vi endelig til bøya vÃ¥r – men bÃ¥tshaken vÃ¥r er borte. Fredrik var nødt til Ã¥ legge seg flat pÃ¥ magen for Ã¥ komme ned til bøya og plukke opp fortøyningen. Dessverre hadde vi glemt Ã¥ fjerne fortøyningen fra bøya da vi forlot den i høst, sÃ¥ det ene tauet er litt gjengrodd men tang og noen smÃ¥ skjell og den andre sÃ¥ ut etter at noen hadde fÃ¥tt den i propellen – den var bare en meter lang…
Gleder meg til resten av sesongen og fellesturene.